Kakao, stres sırasında tüketilen yağlı yiyeceklerin olumsuz etkilerinden koruyabilir

Flavanol bakımından zengin bir kakao içeceğinin, vücudun damar sistemini stres sırasında tüketilen yağlı yiyeceklerin olumsuz etkilerinden koruyabileceği tespit edildi.

Sağlık - 2 yıl önce

İstanbul
İngiltere'deki Birmingham Üniversitesinde yapılan araştırmada, yağlı bir yemeğin yanında flavanol bakımından zengin kakao içmenin, yağlı yiyeceklerin etkisinin bir kısmını ortadan kaldırabileceği ve damar sistemini stresten koruyabileceği ortaya kondu.
Araştırma kapsamında bir grup genç, sağlıklı yetişkine kahvaltı olarak 10 gram tuzlu tereyağı içeren iki tereyağlı kruvasan, 1,5 dilim çedar peyniri ve 250 mililitre tam yağlı süt ile yüksek flavanollü kakao veya düşük flavanollü kakao içeceği verildi.
Dinlenme süresinin ardından, katılımcılardan 8 dakika boyunca hızı artan ve yanlış cevap verdiklerinde uyaran bir zihinsel matematik testini tamamlamaları istendi.
8 dakikalık dinlenme süresi ve 8 dakikalık zihinsel matematik testi sırasında ön kol kan akışı, kardiyovasküler aktivite ve prefrontal korteks (PFC) doku oksijenlenmesi ölçüldü.
Zihinsel stres altındayken düşük flavanollü içecekle birlikte yağlı gıdalar tüketmenin vasküler fonksiyonu azalttığı ve bunun, stresli olay sona erdikten sonra 90 dakikaya kadar sürdüğü doğrulandı.
Bulgular ayrıca flavanol oranı yüksek kakao içeceğinin, stres ve yağ tüketimini takiben vasküler fonksiyondaki düşüşü önlemede etkili olduğunu gösterdi.
Araştırma, flavanol oranı yüksek bir gıda içmenin veya yemenin, daha zayıf gıda seçimlerinin vasküler sistem üzerindeki etkisinin bir kısmını hafifletmek için bir strateji olarak kullanılabileceğini ortaya koydu.

Yüksek flavanol içeren gıdalar stresle başa çıkmada yardımcı oluyor

Birmingham Üniversitesi Beslenme Bilimlerinden akademisyen olan ve araştırmanın başyazarı Dr. Catarina Rendeiro, yaptığı açıklamada, "İnsanların stresli olduklarında yüksek yağlı yiyeceklere yönelme eğiliminde olduklarını biliyoruz. Daha önce yağlı yiyeceklerin vücudun stresten kaynaklanan vasküler iyileşmesini bozabileceğini göstermiştik. Bu çalışmada, yağlı yemeğe yüksek flavanollü bir gıda eklemenin stresin vücuttaki olumsuz etkisini hafifletip hafifletmeyeceğini görmek istedik." dedi.
Birmingham Üniversitesi Biyolojik Psikoloji Profesörü ve bu araştırmanın yazarlarından Jet Veldhuijzen van Zanten ise "Modern yaşam streslidir ve stresin sağlığımız ve ekonomi üzerindeki etkisi iyi bir şekilde belgelenmiştir. Bu nedenle kendimizi stresin bazı semptomlarından korumak için yapabileceğimiz her türlü değişiklik olumludur. Stresli olduklarında bir şeyler atıştırmak isteyen ya da yüksek stresli işlerde çalıştıkları veya zamanları kısıtlı olduğu için hazır gıdalara bağımlı olanlar için bu küçük değişikliklerden bazılarını uygulamak gerçek bir fark oluşturabilir." diye konuştu.
Araştırmada, stresi azaltmak için yüksek dozda flavanol içeren kakao tozu, yeşil çay, siyah çay ve çilek gibi içecek ve gıdaların tüketilmesinin önemine işaret edildi.
Araştırmanın bulguları, "Food and Function" dergisinde yayımlandı.
Kaynak: AA
dikGAZETE.com
Haftanın Öne Çıkanları

Malatya'da 4,9 büyüklüğünde deprem

2024-11-15 11:08 - Gündem

Hava trafiği milli 'İRADE' yazılımıyla kontrol edilecek

2024-11-17 13:18 - Teknoloji

Kakao, stres sırasında tüketilen yağlı yiyeceklerin olumsuz etkilerinden koruyabilir

2024-11-19 12:28 - Sağlık

Rusya: Ukrayna, bu gece Moskova bölgesi dahil Rus topraklarına 59 İHA ile saldırı düzenledi

2024-11-18 11:02 - Dünya

Fenerbahçe Beko, Basketbol Süper Ligi'nde yarın Anadolu Efes'i konuk edecek

2024-11-16 10:31 - Spor

ASML, yapay zekadaki ivmeyle 2030’e kadar satışlarını neredeyse iki katına çıkarmayı hedefliyor

2024-11-14 16:33 - Ekonomi

Libyalılar belediye meclisi seçimleri için sandık başında

2024-11-16 14:48 - Dünya

AB, savunma sanayi işbirliğini güçlendirmek için 300 milyon avroluk bütçe ayırıyor

2024-11-14 17:28 - Ekonomi

Nemrut Dağı eteklerinde sonbahar renkleri hakim oldu

2024-11-16 14:53 - Çevre-Hayat

Tayfur Havutçu yoğun bakıma kaldırıldı

2024-11-16 16:48 - Spor

İlgili Haberler

Yaşlılarda enfeksiyonlara karşı en etkili koruma "aşı"

18:42 - Sağlık

Baş dönmesi şikayetiyle gittiği hastanede "dünyada 68'inci vaka" olarak literatüre geçti

12:37 - Sağlık

Mobil sigara bırakma poliklinik araçları Eskişehir'de 2 ayda yaklaşık 600 kişiye ulaştı

12:12 - Sağlık

Sağlık Bakanlığından hiperbarik oksijen tedavisiyle ilgili açıklama

17:37 - Sağlık

Sağlıklı Hayat Merkezlerinde uzaktan hasta değerlendirme dönemi başladı

12:57 - Sağlık

Günün Manşetleri

Bilecik'te çıkan orman yangınına müdahale ediliyor

14:48 - Gündem

Kırmızı bültenle aranan suç örgütü elebaşıları Ferhat Delen ve Erdoğan Aykut yakalandı

14:42 - Gündem

Fethiye'de tur teknesinde çıkan yangın söndürüldü

14:37 - Gündem

Almanya'da bu yıl aşırı sıcaklara bağlı hayatını kaybedenlerin sayısı 12 bin 500 civarına yükse

14:33 - Dünya

İsrail saldırısıyla hayallerini kaybeden Filistinli küçük kız, kopan bacağını fotoğraflarda arıyor

14:27 - Dünya