Meme kanseri riskini yoğurt azaltırken krem peyniri artırıyor

Bilim adamları, yoğurdun meme kanseri riskini azaltırken, krem ve çedar peynirlerinin artırdığını ortaya çıkardı. - Anadolu Ajansı

Teknoloji - 9 yıl önce

ANKARA

Bilim adamları, yoğurdun meme kanseri riskini azaltırken, krem ve çedar peynirlerinin artırdığını ortaya çıkardı.
Medical News Today'in haberine göre, ABD'deki Roswell Park Kanser Enstitüsü Kanser Önleme ve Kontrol Departmanından Dr. Susan McCann liderliğinde yürütülen çalışmada, meme kanseri teşhisi konulan bin 941 kadın ile sağlıklı bin 237 kadından aylık süt ürünleri tüketimlerine ilişkin anket sorularını yanıtlamaları istendi.
Sonuçlar, fazla süt ürünü tüketen kadınlarda meme kanserine yakalanma riskinin yüzde 15 az olduğunu gösterdi.
Çalışmaya göre, yoğurdu fazla tüketen kadınlarda meme kanseri riski yüzde 39 oranında düşerken, çedar ve krem peynirlerini fazla tüketen kadınlarda meme kanserine yakalanma olasılığı yüzde 53 oranında artıyor.

"40 bini ölümle sonuçlanacak 252 bin 710 yeni meme kanseri vakası"

Kanser Önleme ve Kontrol Departmanı Başkanı Dr. Christine Ambrosone, "Kadınların süt ürünleri tüketimleri arasındaki farklılıklar, meme kanseri ile ilişkili potansiyel risk faktörlerine ilişkin önemli, yeni bir anlayış sunuyor. Beslenmenin tüm kanserlerin yüzde 30'undan sorumlu olduğu düşünülürken, daha fazla araştırmanın, bu riski azaltmak amacıyla hangi gıdanın daha değerli olduğunu daha iyi anlamamıza yardımcı olacağını umuyoruz." ifadesini kullandı.
Farklı besin maddelerini içeren süt ürünlerinin, riski artırarak ya da azaltarak kanseri etkileme kapasitesi bulunduğu kaydedilen haberde, 2017 yılında 40 bini ölümle sonuçlanacak 252 bin 710 yeni meme kanseri vakasına rastlanacağı tahmininde de bulunuldu.
Sonuçları Current Developments in Nutrition dergisinde yayımlanan çalışma çerçevesinde 2003 ila 2014 yıllarında Roswell Park Veri Bankası'ndan elde edilen veriler incelendi.
Muhabir: Zehra Ulucak
Kaynak: AA
dikGAZETE.com
Haftanın Öne Çıkanları

YGS puanı nasıl hesaplanır? |2017 YGS soru ve cavapları

2017-03-12 20:22 - Eğitim

Sakarya’da lastik deposunda yangın çıktı

2017-03-07 14:47 - Asayiş

Hawai eyaleti Trump'ın vize sınırlamasını yargıya taşıyor

2017-03-08 10:42 - Dünya

Edirne'de rütbeli askerlere FETÖ gözaltısı

2017-03-07 15:17 - Gündem

Başbakan'ın 17 koruması zehirlendi

2017-03-08 13:52 - Asayiş

Mustafa Denizli'den TFF başkanlığına yeşil ışık

2017-03-07 16:27 - Spor

15 gündür kayıp kadın, apartmanın çatısında ölü bulundu

2017-03-06 20:22 - Asayiş

ASELSAN'da FETÖ operasyonu: 84 gözaltı

2017-03-09 13:37 - Gündem

Firari Adil Öksüz'ün kardeşinin eşi gözaltına alındı

2017-03-06 21:02 - Asayiş

Soylu Lice'deki operasyon bölgesinde bilgi aldı

2017-03-09 13:52 - Gündem

İlgili Haberler

Güney Kore'de Google ve Apple'a "telekomünikasyon kurallarını ihlal" suçlaması

17:42 - Teknoloji

İngiltere ve Galler'de mahkemelere Meta gözlüklerle giriş yasaklandı

14:57 - Teknoloji

ASELSAN'ın ASELBUOY sistemleri İHA'lara denizaltı savunmasında yetenek kazandırıyor

12:47 - Teknoloji

Vietnam, 2030'a kadar 10 bin yapay zeka uzmanı yetiştirmeyi hedefliyor

12:27 - Teknoloji

Güney Kore ordusu, personel sayısının azalmasıyla yapay zeka ve robotik teknolojilerine yöneliyor

12:17 - Teknoloji

Günün Manşetleri

MHP Genel Başkanı Bahçeli'den çerçeve yasaya ilişkin açıklama

19:53 - Gündem

Cumhurbaşkanı Erdoğan: Filistin davasını en güçlü şekilde savunmaya devam edeceğiz

19:48 - Gündem

ABD Kongresi için yarışan Müslüman adaylardan Ilhan Omar, Minnesota'daki ön seçimleri kazandı

19:42 - Dünya

Irak Başbakanı Zeydi: "Uluslararası Koalisyonun Irak'taki görevinin sona ermesi için 30 Ey

19:03 - Dünya

Fransa'da 40 binden fazla kişi içme suyu kesintileriyle karşı karşıya

18:57 - Dünya