Akdeniz diyeti depresyonu önleyebilir

Akdeniz diyetinin, depresyonun önlenmesine yardımcı olabileceği bildirildi.

Sağlık - 8 yıl önce

ANKARA

Sonuçları "Molecular Psychiatry" dergisinde yayımlanan, son 8 yılda yapılan 41 araştırmayla ilgili değerlendirme meyve, sebze, tahıl, balık, kabuklu yemiş ve zeytinyağı temelli Akdeniz tipi beslenmenin, ruh sağlığına iyi geldiğini gösterdi.
Londra Üniversitesinden doktor Camille Lasalle liderliğindeki uzmanların değerlendirmesinde, tüketilen yiyeceklerin, depresyon riskinin düşürülmesinde fark yaratabileceğinin gözlendiği belirtildi.
Çalışmanın, çok fazla şeker ve işlenmiş gıdanın yer aldığı beslenme biçiminin depresyon riskini arttırabileceği fikrini verdiğine işaret edildi.
Depresyon tedavisine beslenmenin dahil edilmesi için konuyla ilgili daha fazla araştırma yapılması gerektiği de vurgulandı.
Geçmişte yapılan araştırmalar, Akdeniz diyetinin, kalp hastalığında risk faktörleri Tip 2 diyabet, yüksek tansiyon ve yüksek kolestrol olasılığını düşürebileceğini ortaya koymuştu.
Yine Akdeniz tipi beslenenlerin uzun yaşama ve kilo almama olasılığının yükseldiği görülmüştü.
Kaynak: AA
dikGAZETE.com
Haftanın Öne Çıkanları

EURO 2024'ün ev sahibi belli oluyor

2018-09-26 17:57 - Spor

5 ilde 3 milyar liralık naylon fatura operasyonu

2018-09-22 18:17 - Ekonomi

Akdeniz diyeti depresyonu önleyebilir

2018-09-26 18:32 - Sağlık

Trabzon'da gayrimenkule yabancı ilgisi

2018-09-22 20:32 - Gündem

Han el-Ahmer'e destek için Fransa'dan Filistin'e geldi

2018-09-20 22:02 - Dünya

Adana merkezli 6 ilde FETÖ operasyonu: 12 gözaltı

2018-09-25 13:32 - Gündem

ABD'den İran'a suçlama

2018-09-21 04:32 - Dünya

DBP'li eski belediye başkanına hapis cezası

2018-09-21 05:02 - Gündem

Yarın Aşure Günü

2018-09-19 19:07 - Gündem

Hürkuş teslimata gün sayıyor

2018-09-23 17:17 - Teknoloji

İlgili Haberler

Yaşlılarda enfeksiyonlara karşı en etkili koruma "aşı"

18:42 - Sağlık

Baş dönmesi şikayetiyle gittiği hastanede "dünyada 68'inci vaka" olarak literatüre geçti

12:37 - Sağlık

Mobil sigara bırakma poliklinik araçları Eskişehir'de 2 ayda yaklaşık 600 kişiye ulaştı

12:12 - Sağlık

Sağlık Bakanlığından hiperbarik oksijen tedavisiyle ilgili açıklama

17:37 - Sağlık

Sağlıklı Hayat Merkezlerinde uzaktan hasta değerlendirme dönemi başladı

12:57 - Sağlık

Günün Manşetleri

İngiltere'de sıcak hava dalgaları nedeniyle 4,4 milyar sterlinlik ekonomik kayıp öngörülüyor

13:27 - Ekonomi

Ziraat Bankasından yılın ilk yarısında 74,2 milyar lira net kar

13:22 - Ekonomi

Sırbistan'da Tuna Nehri'nin su seviyesinin düşmesiyle savaş gemisi enkazı yeniden ortaya ç

13:17 - Dünya

Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin: AB ülkelerinin Rus gemilerine el koymasına karşılık vereceğiz

13:13 - Dünya

Rusya: Mütekabiliyet ilkesi kapsamında düşman ülkelerin ticari gemilerini tarafsız sularda hedef ala

13:03 - Dünya