11 Aralık 2019 Çarşamba 04:36
161 Okunma
Erdoğan'ın TRT'deki açıklaması Rus basınında geniş yankı buldu

MOSKOVA - ÖZEL

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın TRT ekranlarında yaptığı açıklamalar, Rus basınında geniş yankı buldu.

Rus resmi haber ajans Ria Novosti, "Erdoğan Suriye'nin kuzeyinde durumu değerlendirdi" şeklinde ifadeler kullandı.

En çok okunan gazetelerden Moskovski Komsomolets'e göre Erdoğan, Suriye'de ABD ile işbirliğinden pek memnun olmadığını belirtti.

Nezavisimaya Gazeta gazetesi, Erdoğan'ın Suriye'nin kuzeydoğusunda etnik yapıda değişiklik yapmaya çalıştığını iddia etti.

Resmi Rossiyskaya Gazeta gazetesi de, "Türkiye Cumhurbaşkanı, milyonlarca mülteciyi Suriye'ye göndermek istiyor" başlığını kullandı.

Vestnik Kavkaza haber ajansı da Erdoğan'ın Suriye ile ilgili durum değerlendirmesi yaptığına işaret etti.

Önemli haber ajanslarından İnterfaks, "Erdoğan Suriye ile ilgili ABD ve Rusya ile işbirliğinin istenilen sonuçlar vermedğini kaydetti." dedi.

Devlet haber ajansı TASS, Türkiye Cumhurbaşkanı'nın Rus S-400 füze sisteminden vazgeçmeyeceğini yazdı.

En çok okunan gazetelerden Komsoolskaya Pravda da, "Erdoğan, Amerikan Patriot füzeleri uğruna Rus S-400 füze sisteminden vazgeçmeyecek" şeklinde ifadeler kullandı.

Rusya Savunma Bakanlığı'na ait Zvezda televizyon kanalı ise "Erdoğan S-400 füzeleri konusunda net konuştu: Konu kapandı" şeklinde yorumladı.

İngilizce olarak yayın yapan Russia Today televizyon kanalı da, Türkiye'nin patriot füzesi alabileceğini belirtti.

Rusya'nın saygın gazetesi Kommersant da, "Erdoğan S-400 füzesinden vazgeçmez ve bunu yapamaz" dedi.

Benzer başlık ve içerikteki haberler, 300'e yakın Rus gazete, ajans, dergi, tv, radyo ve haber portallarında da yer aldı.

.

Fuad Safarov, dikGAZETE.com

banner90
Yorumlar

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol


sanalbasin.com üyesidir