Kahve tüketimi kronik karaciğer rahatsızlığını önleyebilir

İngiltere’de yapılan bir araştırmada, herhangi bir kahve türünün tüketilmesinin kronik karaciğer rahatsızlığını önleyebileceği ortaya konuldu.

Gündem - 5 yıl önce

ANKARA

Guardian'ın haberine göre, İngiltere’de Southampton Üniversitesinden araştırmacılar, kahvenin kronik karaciğer riskini azaltıp azaltmadığını inceleyen bir araştırma yürüttü.
İngiltere’de Bio Bank verilere dayandırılan araştırmada, 494 bin 585 katılımcının verileri analiz edildi.
Katılımcıların 40 ila 69 yaş aralığında olduğu, bunlardan 384 bin 818'inin kahve tükettiği, 109 bin 767'sininde kahve tüketmediği kaydedildi.
Çalışma kapsamında katılımcıların karaciğer rahatsızlıkları 11 yıl boyunca takip edildi.
Yapılan analiz sonucunda, kahve tüketen kişilerin, tüketmeyenlere göre kronik karaciğer hastalığına ve karaciğer yağlanmasına bağlı hastalığa yakalanma riskinin yüzde 20 daha az olduğu belirlendi.
Ayrıca, kahve tüketen kişilerin karaciğer rahatsızlığına bağlı ölüm riskinin tüketmeyenlere kıyasla yüzde 49 daha düşük olduğu öne sürüldü.
Araştırmanın ayrıntıları, "BMC Public Health" dergisinde yayımlandı.

Kaynak: AA

.

dikGAZETE.com

Haftanın Öne Çıkanları

Sağlık Bakanı Koca, TURKOVAC aşısı için 846 bin 451 kişinin gönüllü olduğunu duyurdu

2021-06-22 23:11 - Sağlık

Bakan Kurum: Marmara Denizi'nden 13 günde 4 bin 929 metreküp müsilaj temizlendi

2021-06-21 21:19 - Gündem

İran'da reformist cumhurbaşkanı adayı Himmeti: İran'da içerideki yasaklar en önemli sorun

2021-06-17 17:26 - Dünya

Trakya'da OSB çalışanları aşılama faaliyetlerine yoğun ilgi gösteriyor

2021-06-17 17:38 - Gündem

Bursa OSB'de çalışan 57 bin 860 kişi aşı oldu

2021-06-17 17:38 - Gündem

Sıcaktan etkilenen manda ve atlar Karacabey Longozu'nda serinliyor

2021-06-20 17:41 - Çevre-Hayat

Kemal Batmaz'ın eşi Gonca Batmaz'a 'FETÖ üyeliği' suçundan 6 yıl 10 ay hapis cezası

2021-06-18 23:17 - Gündem

Hükümlülerin ziyaret süresi 1 saatten 1,5 saate çıkarılacak

2021-06-17 19:47 - Siyaset

Ulusal Süt Konseyi 1 Temmuz-31 Aralık dönemi için çiğ süt tavsiye fiyatını belirledi

2021-06-16 19:38 - Ekonomi

Kahve tüketimi kronik karaciğer rahatsızlığını önleyebilir

2021-06-23 19:33 - Gündem

İlgili Haberler

Yalova'da F-16 uçağı eğitim uçuşu sırasında kaza kırıma uğradı

16:18 - Gündem

İstanbul Havalimanı Avrupa'nın en yoğun havalimanı oldu

16:03 - Gündem

MSB: F-16 uçağımız, eğitim uçuşu sırasında Yalova'da kaza kırıma uğramış, pilotumuz atlayarak k

15:52 - Gündem

MSB: Yalova'da F-16 uçağı eğitim uçuşu sırasında kaza kırıma uğradı

15:47 - Gündem

İletişim Başkanı Duran: Vatandaşla iletişimi tek bir mecra ile sınırlı tutmamız düşünülemez

14:47 - Gündem

Günün Manşetleri

Yalova'da F-16 uçağı eğitim uçuşu sırasında kaza kırıma uğradı

16:18 - Gündem

İspanya 114 yıl sonra ülkede ilk kez gözlemlenecek tam güneş tutulmasına hazırlanıyor

16:12 - Dünya

OPEC'in günlük ham petrol üretimi temmuzda 1,66 milyon varil arttı

16:07 - Ekonomi

İstanbul Havalimanı Avrupa'nın en yoğun havalimanı oldu

16:03 - Gündem

MSB: F-16 uçağımız, eğitim uçuşu sırasında Yalova'da kaza kırıma uğramış, pilotumuz atlayarak k

15:52 - Gündem