İspanya'da okullarda öğrenci yemeklerine şeker, tuz ve kızartma kısıtlaması getiriliyor

İspanya'da azınlık sol koalisyon hükümeti, okullarda öğrencilere verilen yemeklerde şeker, tuz ve kızartmalara sınırlama ve günlük menülerde sebze ve meyve zorunluluğu getirilmesi kararı aldı

Dünya - 1 yıl önce

Madrid
Bakanlar Kurulu'nun haftalık olağan toplantısının ardından açıklama yapan Sosyal Haklar, Tüketim ve 2030 Ajandası Bakanı Pablo Bustinduy, üniversiteler dışındaki tüm eğitim kurumlarındaki öğrenci menülerinde her gün taze meyve ve sebze sunulmasını ve haftada bir ila üç kez balık servis edilmesini zorunlu kılacaklarını bildirdi.
Öğrencilerin daha sağlıklı beslenmesi için dört bakanlık (Eğitim, Tarım, Sağlık, Gençlik) ile birlikte ortak bir çalışma yürüttüklerini aktaran Bustinduy, kızartma, şeker ve tuzlu yiyeceklerin tüketiminin sınırlanacağını, işlenmiş hamur ürünlerinin tamamen kaldırılacağını söyledi.
İspanyol Bakan, öğrencilere daha fazla meyve, sebze, balık ve baklagiller ile mevsimlik ve organik gıdalarla sağlıklı beslenme alışkanlıkları sağlanmasının yasayla garanti edileceğini, bunun tüm kamu, devlet destekli ve özel okulları kapsayacağını ifade etti.
Bakanlar Kurulu'nda kabul edilen kararnameye göre, okul menülerinde meyve ve sebzelerin günlük olarak servis edilmesi, bunların en az yüzde 45'inin mevsimlik olması ve ayda en az iki tabak yemek ile toplam gıda ürünlerinin yüzde 5'inin organik üretim olması gerekiyor.
Ayrıca, okullardaki otomatik makinelerde bulunan gıda ürünlerinde önceden pişirilmiş hamur işlerinin satışı da yasaklanacak.
Amaçlarının "daha sağlıklı ve sürdürülebilir beslenme modellerini teşvik etmek, aynı zamanda yerel üretimi güçlendirmek" olduğunu kaydeden Bustinduy, "Bu yeni uygulama, ABD'nin başlattığı uluslararası gümrük tarifeleri savaşı nedeniyle içinde bulunduğumuz zor durumda, İspanyol çiftçiler ve çiftlik sahipleri için faydalı olacaktır." değerlendirmesinde bulundu.
Aladino adlı bir derneğin yayımladığı araştırma sonuçlarını paylaşan Bustinduy, İspanya'da yıllık geliri 18 bin avronun altında olan ailelerden gelen 6-9 yaş aralığındaki öğrencilerin yüzde 47'sinin taze gıda tüketemedikleri veya tam kahvaltı yapamadıkları için aşırı kilolu olduğunu belirterek, "Bu yasa sağlık eşitsizliklerini azaltmayı, ayrıca daha az ambalaj ve atıkla daha sürdürülebilir bir model yaratmayı da hedefliyor." şeklinde konuştu.
Kaynak: AA

dikGAZETE.com

Haftanın Öne Çıkanları

Çocukların sosyal medya kullanımını kısıtlayan tedbirler genişliyor

2025-04-11 11:33 - Analiz/Röportaj/Dizi/Rapor

İş dünyası "Türkiye Döngüsel Ekonomi Haftası"nda buluştu

2025-04-09 21:08 - Ekonomi

Adıyaman'daki Kızılin Kanyonu'nda ziyaretçi yoğunluğu yaşanıyor

2025-04-14 15:28 - Çevre-Hayat

ABD'de Demokratlar, Elon Musk'ı "Trump yönetiminden ayrılmaya" zorlayacak

2025-04-10 14:27 - Dünya

Kehanet -Ülkü Menşure Solak yazdı-

2025-04-12 08:18 - En Son Yazılar

"Yenidoğan çetesi" soruşturmasında 13 şüpheli hakkında yeni iddianame

2025-04-10 17:33 - Gündem

Petrol Ofisi Maxima 2025 Türkiye Ralli Şampiyonası'nın ikinci ayağı Bodrum'da yapılacak

2025-04-09 16:32 - Spor

SEDDK'den AcnTurk Sigorta AŞ ile Arex Sigorta AŞ'ye yönelik tedbirlere ilişkin açıklama

2025-04-10 18:43 - Ekonomi

Türkiye canlı vericili nakillerde ilk sırada

2025-04-09 16:47 - Sağlık

Safranbolu'da tarihi konaklar karla kaplandı

2025-04-12 11:48 - Çevre-Hayat

İlgili Haberler

Kolombiya'da 7,4 büyüklüğündeki depremde ölenlerin sayısı 239'a çıktı

00:23 - Dünya

İsrail ordusu, Filistin topraklarını gasbeden İsraillilerin kuşattığı Kusra beldesine piyade taburu

00:17 - Dünya

Trump, Beyaz Saray Sözcüsü Leavitt'in ay sonunda görevinden ayrılacağını duyurdu

23:12 - Dünya

Avrupa'da güneş tutulması büyük ilgiyle izlendi

22:43 - Dünya

İsrail ordusunun Lübnan'a saldırıları devam ediyor

21:58 - Dünya

Günün Manşetleri

Enflasyonla mücadelenin desteklenmesi için motorine kademeli ÖTV uygulanacak

00:27 - Ekonomi

Kolombiya'da 7,4 büyüklüğündeki depremde ölenlerin sayısı 239'a çıktı

00:23 - Dünya

İsrail ordusu, Filistin topraklarını gasbeden İsraillilerin kuşattığı Kusra beldesine piyade taburu

00:17 - Dünya

Organ bağışında 143 bin 887 kişi dijital vasiyet oluşturdu

00:03 - Gündem

Dışişleri Bakanı Fidan Türkiye'nin Libya'daki yapıcı rolünü sürdüreceğini belirtti

23:58 - Gündem