Hamilelerde diyet içecek tüketimi ile erkek çocuklarda otizm görülmesi arasında bağ olabilir

Bilim insanları, hamilelik ve emzirme döneminde diyet içecek tüketimi ile erkek çocuklarda otizm tanısı arasında bağ olduğunu gözlemledi.

Sağlık - 3 yıl önce

Ankara
The Hill gazetesinde yer alan habere göre, Teksas Üniversitesi Sağlık Bilimleri Merkezince yürütülen araştırma, hamilelik ve emzirme döneminde günde en az bir diyet içecek veya eş değer miktarda yapay tatlandırıcı tüketimi ile erkek çocuklarda otizm görülmesi arasında bağ olduğunu ortaya koydu.
Araştırma kapsamında, otizm spektrum bozukluğu olan 235 ve bu gelişim bozukluğuna sahip olamayan 131 çocuğun ebeveynlerine hamilelik ve emzirme dönemindeki diyet içecek ve yapay tatlandırıcı tüketim sıklığı incelendi.
Annelere hamilelik ve emzirme döneminde diyet kola ve yapay tatlandırıcı içeren içecekleri hangi sıklıkla tükettikleri soruldu.
Araştırma sonuçları, otizm spektrum bozukluğuna sahip erkek çocuklarının, hamilelik döneminde diyet içecek tüketen bir anneye sahip olma ihtimalinin normal erkek çocuklara göre 3 kat daha fazla olduğunu gösterdi.
Yapay tatlandırıcı olarak kullanılan "aspartam" ile otizm arasındaki bağlantının ortaya konması adına daha büyük örneklem grubu ile yeni araştırmalar yapılması gerektiği aktarıldı.
Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ), Haziran ayında yapay tatlandırıcılardan aspartamı, insanlar için "muhtemel kanserojen" olarak sınıflandırmış, günlük alım miktarı aşılmadığı sürece kullanımının güvenli olduğunu açıklamıştı.
Araştırma kapsamında, kız çocuklarına ilişkin istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulanmadığı belirtildi.
Araştırmanın sonuçları, "Nutrients" dergisinde yayımlandı.
Kaynak: AA
dikGAZETE.com
Haftanın Öne Çıkanları

Trabzonspor'un kayıp transferleri

2023-09-28 13:27 - Spor

Malatya'da konteyner kentte kalan çocuklar için oryantiring etkinliği düzenlendi

2023-09-26 11:57 - Spor

Belçika'da din adamlarının çocuklara yönelik istismarını ortaya çıkaran belgesel gündemi sarstı

2023-09-29 15:38 - Medya

Türkiye, Ruslar arasında liderliğini sürdürüyor -Fuad Safarov, Moskova'dan bildiriyor-

2023-09-28 19:55 - Özel Haber

Türkiye'nin sektör liderleri uydu çalıştayında buluşacak

2023-09-29 11:52 - Teknoloji

Beşiktaş'ın stat sponsoru Tüpraş oldu

2023-09-28 14:32 - Spor

Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın vefat eden dayısının oğlunun cenazesi İstanbul'da defnedildi

2023-09-23 19:13 - Gündem

Türkiye'nin BM Daimi Temsilcisi Önal: Türkiye meşru müdafaa hakkını kullanmaya devam edecektir

2023-09-28 05:13 - Gündem

TEKNOFEST İzmir'deki "Deneyap Fikir Maratonu"nda final başladı

2023-09-29 13:18 - Teknoloji

Fas'ta depremzedelere yönelik yardım faaliyetleri sürüyor

2023-09-29 15:02 - Dünya

İlgili Haberler

Yaşlılarda enfeksiyonlara karşı en etkili koruma "aşı"

18:42 - Sağlık

Baş dönmesi şikayetiyle gittiği hastanede "dünyada 68'inci vaka" olarak literatüre geçti

12:37 - Sağlık

Mobil sigara bırakma poliklinik araçları Eskişehir'de 2 ayda yaklaşık 600 kişiye ulaştı

12:12 - Sağlık

Sağlık Bakanlığından hiperbarik oksijen tedavisiyle ilgili açıklama

17:37 - Sağlık

Sağlıklı Hayat Merkezlerinde uzaktan hasta değerlendirme dönemi başladı

12:57 - Sağlık

Günün Manşetleri

Fransa'da rekor seviyedeki sıcaklar nedeniyle 50 vilayette turuncu alarma geçildi

11:38 - Dünya

Demir yolu taşımacılığına yönelik yılın ilk yarısında 91 denetim yapıldı

11:33 - Ekonomi

ABD Savunma Bakanı Hegseth "Küba'ya yönelik askeri operasyon" mesajı verdi

11:28 - Dünya

ABD'li senatörler, USS Abraham Lincoln gemisindeki koşulların incelenmesini istedi

11:22 - Dünya

Riskli yapı tespitinde izlenecek yol ve dikkat edilmesi gerekenler

11:17 - Gündem