Flavonoid bakımından zengin gıdaların demans riskini azaltabileceği belirtildi

Kuzey İrlanda'da yapılan bir araştırma, çilek ve çay gibi flavonoid bakımından zengin gıdaların daha fazla tüketilmesinin, demans (bunama) riskini azaltabileceğini ortaya koydu.

Sağlık - 2 yıl önce

Ankara
Kuzey İrlanda'daki Belfast Queen's Üniversitesi bünyesinde yürütülen araştırmada, flavonoidden zengin gıdaların tüketiminin demans hastalığıyla ilişkisi incelendi.
Araştırmada, çilek ve çay gibi flavonoid açısından zengin yiyecek ve içeceklerin daha fazla tüketilmesinin demans hastalığı riskini azaltabileceğine işaret edildi.
Bitkisel gıdalarda bulunan flavonoidlerin antioksidan, antienflamatuar gibi birçok faydalı özelliği olduğu belirtilen araştırmada; flavonoidlerin kardiyovasküler hastalıklar gibi kronik hastalık riskinin azalmasının yanı sıra bilişsel işlevlerin iyileştirilmesiyle de bağlantısının olduğu kaydedildi.
Araştırmanın başyazarı Profesör Aedin Cassidy, yaptığı açıklamada, dünya genelinde demansın yaygınlaştığını ifade etti.
Cassidy, İngiltere'de, yaklaşık yarım milyon kişinin sağlık bilgilerinin bulunduğu "Biobank" adlı biyomedikal veri tabanından 40-70 yaşlarındaki 120 binden fazla kişinin verilerini inceleyerek bu bulguya vardıklarını anlattı.
Aedin Cassidy, günde 6 porsiyon daha fazla flavonoid zengini gıda tüketmenin demans riskini yüzde 28 oranında azalttığını belirtti.
Araştırma ekibinden Dr. Amy Jenning, demansın etkili bir tedavisinin bulunmadığını, dolayısıyla sağlıklı beslenmeye ve yaşam kalitesini iyileştirmeye yönelik tedbirlerin önemli olduğunu söyledi.
Araştırmanın sonuçları, JAMA Network Open dergisinde yayımlandı.
Kaynak: AA
dikGAZETE.com
Haftanın Öne Çıkanları

Kapadokya'da sahipsiz köpeğin saldırdığı turist yaralandı

2024-09-17 12:51 - Asayiş

İsrail askerlerince öldürülen Ayşenur Ezgi Eygi, son yolculuğuna uğurlandı

2024-09-14 14:58 - Gündem

Galatasaray'ın yeni transferi Sallai'nin hedefi Avrupa Ligi şampiyonluğu

2024-09-14 19:42 - Spor

Fenerbahçe, Papara ile 3 ayrı forma sponsorluğu anlaşması imzaladı

2024-09-13 15:07 - Spor

Adli Tıp Uzmanı Özdemir'e göre Eygi'yi öldüren kurşunun "sekmiş olma ihtimali" d

2024-09-13 20:08 - Gündem

İsrail Dışişleri Bakanı Katz, AB Yüksek Temsilcisi Borrell'i "antisemitizm"le suçladı

2024-09-13 21:57 - Dünya

Türkiye'de ağustos ayı önceki yıllara göre 1,3 derece daha sıcak geçti

2024-09-12 11:33 - Gündem

Galatasaray, konuk ettiği Çaykur Rizespor'u farklı yendi

2024-09-14 22:18 - Spor

Libya'nın Derne kentinde 2 barajın patladığı sel felaketinin üzerinden bir yıl geçti

2024-09-11 17:05 - Dünya

Erzurum'da engelli bireyler, "mobil uygulama" sayesinde engelsiz yolculuk yapıyor

2024-09-15 13:47 - Çevre-Hayat

İlgili Haberler

Yaşlılarda enfeksiyonlara karşı en etkili koruma "aşı"

18:42 - Sağlık

Baş dönmesi şikayetiyle gittiği hastanede "dünyada 68'inci vaka" olarak literatüre geçti

12:37 - Sağlık

Mobil sigara bırakma poliklinik araçları Eskişehir'de 2 ayda yaklaşık 600 kişiye ulaştı

12:12 - Sağlık

Sağlık Bakanlığından hiperbarik oksijen tedavisiyle ilgili açıklama

17:37 - Sağlık

Sağlıklı Hayat Merkezlerinde uzaktan hasta değerlendirme dönemi başladı

12:57 - Sağlık

Günün Manşetleri

Enflasyonla mücadelenin desteklenmesi için motorine kademeli ÖTV uygulanacak

00:27 - Ekonomi

Kolombiya'da 7,4 büyüklüğündeki depremde ölenlerin sayısı 239'a çıktı

00:23 - Dünya

İsrail ordusu, Filistin topraklarını gasbeden İsraillilerin kuşattığı Kusra beldesine piyade taburu

00:17 - Dünya

Organ bağışında 143 bin 887 kişi dijital vasiyet oluşturdu

00:03 - Gündem

Dışişleri Bakanı Fidan Türkiye'nin Libya'daki yapıcı rolünü sürdüreceğini belirtti

23:58 - Gündem