D vitamini takviyesi hücresel yaşlanmayı yavaşlatabilir

ABD'de bilim insanları, D vitamini takviyesinin hücresel yaşlanmayı yavaşlatabileceğini tespit etti.

Sağlık - 1 yıl önce

İstanbul
D vitamini takviyesinin yaşlanma üzerindeki etkilerini incelemek isteyen bilim insanları, 1054 kişinin akyuvarlarındaki "telomer" adı verilen genetik yapıların uzunluğunu 4 yıl boyunca takip etti.
????
Bilim insanları, çalışma başlangıcında, çalışmanın 2'nci ve 4'üncü yıllarında telomer uzunlukları ölçülen katılımcılara her gün 2 bin IU D vitamini ve 1 gram Omega 3 yağ asidi verdi.
Çalışma sonucunda, günlük 2 bin IU D vitamini takviyesi alan kişilerin telomer kısalmasının yavaşladığını belirten bilim insanları bunun biyolojik yaşlanmanın yavaşladığı anlamına geldiğini aktardı.
Bilim insanları D vitamini takviyesinin, yaşla birlikte görülen hücresel aşınmayı ortalama 3 yıl kadar geciktirebileceğini ortaya koydu.
Öte yandan, bilim insanları çalışmada test edilen Omega-3 takviyesinin telomer uzunluğu üzerinde bir etkisi olmadığını kaydetti.
Araştırmanın bulguları "The American Journal of Clinical Nutrition" dergisinde yayımlandı.
Kaynak: AA
dikGAZETE.com
Haftanın Öne Çıkanları

ABD'nin California eyaletindeki uçak kazasında en az 2 kişi hayatını kaybetti

2025-05-23 00:43 - Dünya

Zelenskiy: Bu, Türkiye'de kararlaştırılan en büyük (esir) değişiminin ilk aşamasıdır

2025-05-23 19:53 - Dünya

Ebru ve minyatür eserlerinden oluşan 'Zuhurat' sergisi sanatseverlerle buluştu

2025-05-20 23:45 - Kültür Sanat

Starlink interneti, Bangladeş'te faaliyete geçti

2025-05-20 12:38 - Dünya

UEFA Avrupa Ligi finali için Bilbao hazır

2025-05-20 16:47 - Spor

AASK Sporcusu, Cadde10K-21K koşusunda yaş kategorisinde 3. oldu

2025-05-25 14:43 - Spor

Samsun'da kestane gal arısı ile biyolojik mücadele için "torymus sinensis" doğaya sal

2025-05-22 14:42 - Çevre-Hayat

AK Parti, grup yönetimini belirleyecek

2025-05-24 11:37 - Siyaset

Ankara'da 11 kişinin öldüğü kazayla ilgili kovuşturmaya yer olmadığına karar verildi

2025-05-21 10:48 - Gündem

AB Komisyonu önünde "Gazze"ye ağıt

2025-05-22 17:58 - Dünya

İlgili Haberler

Yaşlılarda enfeksiyonlara karşı en etkili koruma "aşı"

18:42 - Sağlık

Baş dönmesi şikayetiyle gittiği hastanede "dünyada 68'inci vaka" olarak literatüre geçti

12:37 - Sağlık

Mobil sigara bırakma poliklinik araçları Eskişehir'de 2 ayda yaklaşık 600 kişiye ulaştı

12:12 - Sağlık

Sağlık Bakanlığından hiperbarik oksijen tedavisiyle ilgili açıklama

17:37 - Sağlık

Sağlıklı Hayat Merkezlerinde uzaktan hasta değerlendirme dönemi başladı

12:57 - Sağlık

Günün Manşetleri

ABD Savunma Bakanı Hegseth, Latin Amerika ülkelerine UCM'den ayrılmaları çağrısı yaptı

09:42 - Dünya

İran Dışişleri Bakanı'ndan ülkesi aleyhinde açıklama yayımlayan Fransa'ya tepki

09:28 - Dünya

Küresel elektrikli araç satışları temmuzda yıllık bazda yüzde 9 artışla 1,85 milyon oldu

08:43 - Ekonomi

Başkentte 37 ton sahte deterjan ve kozmetik ürünü ele geçirildi

08:27 - Asayiş

Kolombiya'da 7,4 büyüklüğündeki depremde ölenlerin sayısı 265'e çıktı

08:13 - Dünya