Araştırma: İki yaşından önce şekeri sınırlandırmak, daha iyi beyin sağlığı ile bağlantılı olabilir

İngiltere'de bir veritabanı üzerinde yapılan araştırma, hayatın ilk iki yılında şeker alımını sınırlandırmanın, beyni gelecek yıllarda koruyabileceğini ortaya koydu.

Dünya - 2 hafta önce

Hong Kong Bilim ve Teknoloji Üniversitesinden bilim insanları, araştırma kapsamında İngiltere "Biobank" projesine kaydolan yaklaşık 65 bin kişinin profillerini inceledi.
Araştırma, İngiltere'de şeker kısıtlamasının sona ermesiyle birlikte, insanların beslenme alışkanlıklarında hızla şeker miktarının artmasının etkisini analiz etti.
İki yaşına kadar şeker kısıtlaması döneminde yaşayanlarda bunama oranının yüzde 23 düştüğü ve hastalığın iki buçuk yıl sonra teşhis edildiği görüldü.
Araştırmacı Jiazhen Zheng, "Bulgularımız, hayatın en erken dönemlerinde şeker tüketimini sınırlamanın beyin sağlığı için kalıcı faydalar sağlayabileceğini gösteriyor" değerlendirmesini yaptı.
Çalışmanın sonuçları Neurology dergisinde yayımlandı.
Kaynak: AA
dikGAZETE.com
Haftanın Öne Çıkanları

Bakan Memişoğlu: Türkiye, sağlık sektöründe üretim ve teknolojisinde farklı bir vizyonu ortaya koyacak

2026-07-27 21:38 - Siyaset

Trakya'nın asırlık panayırı 'Pavli' bu yıl 116'ncı defa kurulacak

2026-07-26 09:52 - Magazin

5. İstanbul Festivali 1 Ağustos'ta başlayacak

2026-07-29 11:18 - Magazin

Sağlıkta akreditasyon başvurularında artış

2026-07-24 12:38 - Sağlık

Burkina Fasolu doktorlar, Türk hekimlerin gözetiminde üçüncü seri böbrek nakillerine başladı

2026-07-29 12:28 - Sağlık

İstanbul'da bu yılın ilk 6 ayında 130 milyon muayene gerçekleştirildi

2026-07-24 11:42 - Sağlık

Yabancı plakalı araçların otoyol ve köprü geçiş cezalarına ilişkin düzenleme yapıldı

2026-07-29 12:12 - Çevre - Seyahat

Yalova-Armutlu yolu yarın hizmete açılıyor

2026-07-23 14:47 - Çevre - Seyahat

Başkentray Banliyö Hattı, Sincan'dan Yenikent'e kadar uzanacak

2026-07-23 14:13 - Çevre - Seyahat

Türkiye bu yıl hava yoluyla 259 milyona yakın yolcu taşımayı hedefliyor

2026-07-26 13:02 - Çevre - Seyahat

İlgili Haberler

Pentagon'un raporunda, Yemen'deki hava saldırılarında 153 sivilin öldürüldüğü bildirildi

09:43 - Dünya

ABD Başkanı Trump, müzakereler konusunda İran'a güvenmediğini söyledi

06:08 - Dünya

Libya Ulusal Birlik Hükümeti Başbakanı Dibeybe: "Petrol tesislerine saldırılar karşılıksız kalmayacak" bir suç

04:52 - Dünya

Yemen'deki Husiler, Marib ve Muha kentlerindeki askeri noktaları vurduğunu iddia etti

03:32 - Dünya

Azerbaycan Cumhurbaşkanı Aliyev Zengezur Koridoru'nu değerlendirdi

01:08 - Dünya

Günün Manşetleri

Borsa güne yatay seyirle başladı

10:13 - Ekonomi

Pentagon'un raporunda, Yemen'deki hava saldırılarında 153 sivilin öldürüldüğü bildirildi

09:43 - Dünya

Dış ticaret mevzuatına aykırı davranan firmalara yönelik 7 ayda 8,9 milyar lira ek tahakkuk ve ceza

09:27 - Ekonomi

Tarım ve Orman Bakanlığı kontrolüne tabi bazı ürünlerin ülkeye girişine ilişkin düzenleme yapıldı

09:07 - Ekonomi

Ümmü’l-Mü’minin Hazreti Hatice: İmanın, vefanın ve fedakârlığın sembolü -Hülya Ayhan yazdı-

08:34 - En Son Yazılar