Araştırma: C vitamini yaşlılıkta kas kaybını önlüyor

C vitamininin yaşlılıkta kas kütlesinin korunmasına yardımcı olduğu bildirildi.

Dünya - 6 yıl önce

East Anglia Üniversitesinin yaptığı araştırma, turunçgillerde, dutsu meyvelerde ve sebzelerde yaygın görülen C vitaminini bol tüketen yaşlıların iskelet kas kütlesinin daha iyi durumda olduğunu ortaya koydu.
Araştırma çerçevesinde yaşları 48 ila 82 olan 13 bin kişiyle ilgili veriler incelendi.
Bu kişilerin bir hafta boyunca tükettikleri gıdalarda ve kanlarında C vitamininin miktarını ölçen uzmanlar, aynı zamanda kas kütlelerini hesap etti.
C vitaminini bol tüketmenin, bu yaş aralığında kas kütlesinin korunmasına yardımcı olduğu gözlendi.
Araştırma ekibinden doktor Richard Hayhoe, Norfolk sakinlerinden oluşan büyük bir topluluktan örnek aldıklarını belirterek, "Beslenmelerinde veya kanlarında C vitamini en yüksek olan kişilerin, iskelet kas kütlesi en iyi olanlar olduğunu gördük." ifadesini kullandı.
Hayhoe, katılımcı erkeklerin yüzde 60'ının, kadınların da yüzde 50'sinin Avrupa Gıda Güvenliği Ajansının tavsiye ettiği kadar C vitaminini tüketmediğini tespit ettiklerini de kaydetti.
Richard Hayhoe, "İnsanların devasa dozlara ihtiyaç duyduğunu söylemiyoruz. Her gün portakal gibi bir turunçgiller ya da sebze tüketmek birçok insan için yeterli olacaktır." diye konuştu.
Araştırmanın lideri Profesör Ailsa Welch de insanların yaşlandıkça iskelet kas kütlesini kaybettiklerine işaret ederek, "50 yaşın üzerindeki insanlar her yıl iskelet kas kütlesinin neredeyse yüzde 1'ini kaybediyor.
Bu büyük bir sorun, çünkü güçsüzlüğe ve sarkopeni, fiziksel yetersizlik, tip 2 diyabet gibi olumsuz sonuçlara neden olabiliyor. Yaşam kalitesini düşürüyor." değerlendirmesini yaptı.

Kaynak: AA . dikGAZETE.com

Haftanın Öne Çıkanları

Giresun'daki selde kayıp asker ve vatandaşları arama çalışmaları devam ediyor

2020-08-24 13:01 - Gündem

Kazada bir ayağını kaybeden ampute futbolcunun milli takım hayali

2020-08-27 15:06 - Çevre-Hayat

Emine Erdoğan'dan 'Muş Laleli' Malazgirt Zaferi kutlaması

2020-08-26 20:31 - Gündem

Şampiyonlar Ligi kupası 6. kez Bayern Münih'in

2020-08-24 03:27 - Spor

Diyarbakır annelerinden Ay: Çocuğumu almadan gitmeyeceğim

2020-08-22 19:30 - Gündem

Kortlara dönen Murray dünya 7 numarası Zverev'i eledi

2020-08-25 13:21 - Spor

Fas sınırından İspanya'ya düzensiz göçmen akını

2020-08-20 18:47 - Dünya

Bilal Erdoğan, Rusya'yı Dünya Göçebe Oyunları'na davet etti

2020-08-24 07:05 - Özel Haber

Paycell’in yeni Android POS cihazı ile maliyetler düşüyor, verimlilik artıyor

2020-08-25 13:41 - Genel

ABD'de Kovid-19 hastası göçmenler gözaltı merkezlerinde tek kişilik hücrelere kapatıldı

2020-08-26 02:11 - Dünya

İlgili Haberler

İsrail ordusu Suriye'nin Dera kırsalında sivil yerleşimlere ateş açtı

02:38 - Dünya

BAE'ye ait iki ADNOC tankeri Hürmüz Boğazı'nda hedef alındı

00:58 - Dünya

Filistin: İsrail, Batı Şeria'yı ilhak için Filistin topraklarını gasbeden İsraillileri araç olarak kullanıyor

23:53 - Dünya

ABD'de mahkeme, Trump'ın düşük değerli gönderilerde tarife muafiyetini kaldırma yetkisini onayladı

23:47 - Dünya

BM: Lübnan'da İsrail ordusunun tek taraflı ihlalleri ve saldırıları devam ediyor

23:43 - Dünya

Günün Manşetleri

İsrail ordusu Suriye'nin Dera kırsalında sivil yerleşimlere ateş açtı

02:38 - Dünya

Trump yönetimi bazı İHA ve bileşenlerinin ithalatına tarife getirdi

01:42 - Ekonomi

Türkiye ile Mısır arasında çeşitli belgeler imzalandı

01:38 - Siyaset

BAE'ye ait iki ADNOC tankeri Hürmüz Boğazı'nda hedef alındı

00:58 - Dünya

Filistin: İsrail, Batı Şeria'yı ilhak için Filistin topraklarını gasbeden İsraillileri araç olarak kullanıyor

23:53 - Dünya