});
01 Aralık 2016 Perşembe 16:07
Virüslerden esinlenen yeni hücre aktarım yöntemi

ABD'deki Utah ve Washington üniversitelerinden araştırmacıların "Nature" dergisinde yayımlanan çalışmasında, tasarlanan yöntemin insan vücudundaki belirli hücre tiplerine uygun ilaç ve sağaltıcıların doğal yollardan aktarılması yolunda önemli bir gelişme olduğu belirtildi.

Araştırmanın başyazarlarından, Utah Üniversitesi Tıp Fakültesi Biyokimya Bölümü Öğretim Üyesi Wesley Sundquist, çalışmanın, hastalık üreten patojen yapılar olan virüslerin yeni mekanizmalar geliştirmek için esin kaynağı olarak kullanılmasıyla alanında bir ilk olduğunu ifade etti.

Araştırmacılar, öncelikle virüslerin bulaşıcı içeriklerini hücreden hücreye aktarırken kullandıkları temel mekanizmaları taklit etmek üzere kendiliğinden olay dizileri oluşturacak talimat kodları tasarladı.

Hücreler bu kodlar sayesinde hücre zarı içinde koruyucu hazne işlevi görecek futbol topu şeklinde "nano-kafesler" biçimlendirdi.

Söz konusu nano-kafesler, hücrelerin kendi içlerinde yalnızca belirli türde içerikleri depolamasını ve dağılmadan başka hücrelere taşımasını sağladı.

Araştırmacılar, insan vücudunun bu tür doğal biyolojik içerikleri, sentetik malzemelerden yapılmış nano-partiküllerden daha iyi tolere edeceğinin altını çizdi.

Muhabir: Emre Aytekin